onsdag 9 december 2009

Andra behandlingen, coming up.

I morgon (torsdagen den 10 dec) ska jag till sjukhuset KSS i Skövde igen för en andra behandling med Sendoxan/Cyklofosfamid. Förra gången som denna kur sattes in mot min åkomma, Wegeners granulomatos, så gick det hela ytterst bra, och därför hyser jag mycket goda förhoppningar även inför denna sejour. Även om sjukdomen i sig är förhållandevis allvarlig, och helt utan behandling skulle den kunna vara rent av fatal, så verkar det som om läkarna och forskarna har väldigt god koll och kunskaper om behandlingen.

Det som (möjligen) "oroar" mig en liten smula inför framtiden är att man inte kan ge några garantier för att sjukdomen botas helt och hållet. Det kan bli så att den bara kan hållas i schack och att jag genom återkommande kontroller får se till så att den inte går i skov (att den inte kommer tillbaka). Men, den tiden, den sorgen.. ;)

Det jag har framför mig, initialt, är upp emot två års behandlingstid där frekvensen i själva behandlingarna stadigt ska sjunka. Men behandlingstiden kan mycket väl bli kortare än just två år också.. Och, som sagt; Det får la tiden utvisa.
mvh sEt#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar