söndag 20 juni 2010

Jag gjorde nog som alla andra igår?

Att skriva något om det Stora Bröllopet här i bloggen känns nog lite meningslöst, lite grann som att pissa i Mississippi. Media i övrigt formligen svämmar över av bilder, artiklar och recensioner av och om bröllopet mellan kronprinsessan och "mannen av folket", som det brukar heta. Men vad gjorde jag igår och vad tycker jag om det hela? Det är kanske lite intressantare att veta, för ett försvinnande litet fåtal i alla fall?

Jo, jag gjorde nog som de flesta andra skulle jag tro? Jag följde spektaklet på TV och såg de lite viktigare inslagen i alla fall, det som liksom hör till allmänbildningen på något sätt. Sedan firade (?) jag det hela med några ostsmörgåsar, Coca Cola och lite vingummin… Ååh, vilken fest!? ;)

Visst. Nu har de gift sig med varandra. Kärleken segrade över reaktionära och konservativa strömningar som kanske egentligen inte gillar att kungahuset beblandar sig i allt för hög utsträckning med populasen. Och visst. Det var rätt storslaget och påkostat och mycket glitter och många konstiga titlar…

Ja, ja. Själv är jag varken för eller emot egentligen, men man kanske borde bolagisera kostnaderna i alla fall. Lägga ut hovets verksamhet på den fria marknaden eller på entreprenad eller så? Sånt brukar ju borgerligheten gilla annars?

Jag tycker dock att det känns rätt skönt att Victoria verkar ha fått den man hon helst ville ha. Hon verkade ju faktiskt uppriktigt glad och lycklig igår och man önskar henne (och den där ;) Daniel) både lycka och välgång i äktenskapet åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar